WeSA 2020:19

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[ JANG JINSEUNG ]

장진승은 사회적 편견과 차별로 인한 오해를 극복할 상호 이해의 가능성을 모색한다. 편견과 차별, 오해를 인간의 잠재의식에 내재한 왜곡된 인식 혹은 인지의 문제라고 여기며, 그것을 기술과 예술의 사이 맥락에서 해소 또는 해결하고자 한다. 이를 위해 미디어적인 상호작용 실험과 사운드 그리고 아카이브를 수반하는 ‘기계처럼 (객관적으로) 생각하기’의 방식을 통해 사고하거나 감각하는 차원으로의 진입을 다방면으로 시도한다.


Jang Jin-seung explores the possibility of overcoming misunderstanding rooted in social prejudice and discrimination through mutual understanding. It is submitted that prejudice, discrimination, and misconception are the byproducts of the distorted perceptions and cognition native to the human subconscious; we can attempt to resolve or solve this quandary through the relationship that exists between technology and art. To this end, an attempt is made to enter into an alternative dimension of thought and sensation through objectively thinking like a machine that utilizes experimental interactive media, sound, and archival content.

[ MOJAVE ]

1998년 데뷔 앨범 <테크노전자음악 잡동사니>부터 오랜 여정 철학의 방점이 담긴 7집 <물체주머니>에 이르기까지 국내 일렉트로니카 신에서 22년째 활동하고 있다. 음색과 멜로디의 일치를 가장 중요하게 여기며 복잡한 실험을 통해 얻은 사운드가 청중에게는 단순하게 들리게 하는 것을 최종 임무로 여긴다. 가장 신뢰하는 도구는 엠피시(MPC)이다. Max와 개방형 모듈러패칭 신스처럼 경우의 수가 무한한 툴을 신뢰하지 않으며 유한한 한계가 있는 레거시 머신에서 뮤지션의 무한한 잠재력과 실질적 걸작을 더 많이 목격해왔다. TR드럼머신의 16스텝 시퀀서와 Roger Linn이 발명한 퀀타이징 기술을 가장 존경하며 창작의 동기를 때로는 악기가 아닌 페퍼로니 피자와 하겐다즈로부터 얻는다. 현재 <비디오 홈 산업표준 Video Home Standard>이라는 프로젝트로 댄스뮤직 음반을 준비 중이기도 하다.

Mojave has been active in the domestic electronica scene for 22 years, beginning with his 1998 debut album <Techno Electronic Music Miscellaneous> up to his seventh album <Object Bag>, emphasizing the testament of a long journey. The marriage between tone and melody is most important, with the final aim existing to create sound obtained through complex experiments, sound seemingly uncomplicated to the audience. The most trusted tool in this pursuit is MPC. More unlimited potential and composition of practical masterpieces have been witnessed utilizing legacy machines with finite limitations, such as Max and open modular patching synths, than of those tools with an infinite number of possibilities. The 16-step sequencer of the TR drum machine and the quantizing technique pioneered by Roger Linn are the most respected, but sometimes creative inspiration comes not from musical instruments, but from pepperoni pizza and Haagen Daz ice cream. Currently, Mojave is preparing a dance music album through a project he has anointed <Video Home Standard>.

다른 아티스트의 비디오도 매주 공개할 예정입니다.

Videos of other artists will be released every week.

[ THSS ]

THSS은 최태현과 민성식으로 구성된 즉흥 전자 음악 듀오로, 노이즈, 엠비언트, 댄스 음악에 영향을 받았다. 최태현은 2010년 퍼포먼스와 음반 제작의 경량성과 단순성, 과감성을 추구하며 활동을 시작했다. 2인조 밴드 쾅프로그램(2011~)에서 작곡, 기타, 보컬을 담당하고 있으며, 이 유닛을 통해 팝적인 사운드 내에서 즉흥성의 확장을 시도해 왔다. 솔로 프로젝트(2013~)는 음향 장치들의 재귀적 시스템, 사물의 진동, 전자기기의 전파, 인터넷의 무작위성에 기댄 사운드 채집과 샘플링 등을 활용한 즉흥연주와 작곡을 들려준다. 민성식은 뮤지션, 타투이스트로 활동하고 있으며 THSS와 더불어 솔로 프로젝트 minsungsig 등을 진행하고 있다. 매체의 고유 특성을 배제하는 다양한 작업을 이어나간다.

Influenced by noise, ambient, and house music, THSS is an improvisational electronic music duo composed of Choi Taehyun and Min Sungsik. In 2010, Taehyun Choi embarked upon a performance and recording production endeavour in the pursuit of simplicity, boldness, and the ethereal. Having assumed the roles of composing, guitar, and vocals in the two-member band Kwang Program (2011~), Taehyun and Sungsik attempt to explore improvisation within their signature pop sound through their collaboration. The solo project (2013~) employs a recursive system of acoustic devices, object vibration, electronic devices, and random internet items in conjunction with sampling and sound collection through improvisational performances. Min Sungsik works as a musician and tattoo artist, and is currently focused on his own solo project ‘Minsungsig’ in addition to THSS, choosing to pursue ideas and possibilities outside the obvious characteristics inherent to and of his chosen mediums.

[ JAE KONG X MINJAE LIM ]

공재이x임민재는 음악가 공재이와 일러스트레이터 임민재로 구성된 미디어 아트 팀이다. 동시대 사회 현상을 음악, 영상, 알고리즘 아트 등 매체 간 경계없이 조명하는 작업을 지향하고 있다. 'existential circus'는 동시 대 사회 속의 동시다발적 위기에서 개인이 느끼는 무기력함을 표현하는 라이브 오디오 비주얼 작업으로, 일상에서 느끼는 파편화된 위기와 이상주의적 희망의 순환을 그린다. 

Gong Jae-yi x Lim Min-jae is a media art team composed of musician Gong Jae-yi and illustrator Lim Min-jae. They delve to examine and illuminate contemporary social phenomena, whilst removing boundaries between the mediums of music, video, and algorithmic art. 'Existential Circus' is a live audio visual piece that expresses the individual's sense of helplessness during simultaneous societal crises, depicting the fragmented dilemmas and idealistic cycles of hope and despair in everyday life.