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Academy / Workshop
#007 WeSA Workshop [Real Unreal]
#007 WeSA Workshop [Real Unreal]

강사:
조현준(nosestudio) @nosestudiokr

개요:
하드웨어와 소프트웨어의 발전으로 사전 렌더링과 실시간 렌더링 사이의 경계가 모호해지고 있습니다. Unreal Engine은 이런 현상을 이끄는 가장 중요한 소프트웨어 중 하나로, 게임, 애니메이션, 방송, XR(확장현실:가상[VR], 증강[AR], 혼합현실[MR]), AI, 건축, 건설, 도시 계획, 조경 시각화, 오디오비주얼, NFT 까지 다양한 분야에서 사용되고 있습니다.

이번 워크숍은 Unreal의 기본 개념과 활용 범위, 사용법, 실제 프로젝트 활용 설명을 소개합니다. 3D 디자인, 인터랙티브 아트워크 기획 및 창작에 관심있는 분이라면 누구나 들을 수 있습니다.

대상:

  • 인터랙티브 오디오비주얼 아트 제작에 관심있는 분

Instructor:
Cho Hyun-jun (nosestudio) @nosestudiokr

 

Overview:
With the advancement of both hardware and software, the boundary between pre-rendering and real-time rendering has become blurred. Unreal Engine is one of the key software driving this phenomenon, and it is used in various fields including games, animation, broadcasting, XR (Extended Reality: VR, AR, MR), AI, architecture, construction, urban planning, landscape visualization, audiovisuals, and NFTs.

 

This workshop will introduce the basic concepts of Unreal Engine, its range of applications, usage, and how it is utilized in actual projects. Anyone interested in 3D design, interactive artwork planning, and creation is welcome to attend.

 

Target Audience:

  • Those interested in creating interactive audiovisual art

내용:

  • 언리얼 엔진 활용사례
  • 언리얼 엔진 기본 이해
  • 워크숍 프로젝트 살펴보기

강의 일정:
– 3월 26일 일요일 오후 4~7시
– 정원: 8명(입금 선착순)

수강 신청:

  • 구글폼(프로필 링크 참조) 작성

 

금액 및 장소:
– 금액: 30,000원
– 장소: 서울시 용산구 서빙고로 67, 103동 1107호 (파크타워아파트 오피스텔동) 위사 사무실
* 현재 워크숍은 정원 마감되었습니다. 대기를 원하시는 분들은 구글 폼 제출해 주시면 취소인원 발생시 연락 드리겠습니다.
*신청순이 아닌 입금순으로 마감됩니다.
*워크숍 참여 확정시 안내 메일이 발송됩니다.

환불 규정:
3월 23일 23시 59분까지 환불 가능

기타 안내:
워크숍은 강의 형태로 진행됩니다.
노트북을 휴대하여 직접 실습을 해도 되고, 강의를 듣기만 해도 됩니다.
실습을 원하는 경우, 아래 사항을 미리 준비하세요.

1. 다음 사양에 해당하는 컴퓨터

  • Windows 10 64비트, 쿼드코어 Intel 또는 AMD, 2.5 GHz 이상, 8GB RAM
  • macOS Big Sur, 쿼드코어 Intel, 2.5 GHz 이상, 8GB RAM
  • Linux Ubuntu 18.04, 쿼드코어 Intel 또는 AMD, 2.5 GHz 이상, 32GB RAM

2. Unreal Engine 설치 (https://www.unrealengine.com/ko/download)
3. 쓰리버튼 마우스
4. 이어폰 혹은 헤드폰

Content:

  • Case Studies of Unreal Engine
  • Basic Understanding of Unreal Engine
  • Overview of Workshop Project

 

Lecture Schedule:

  • March 26, Sunday, 4:00 PM – 7:00 PM
  • Capacity: 8 people (First come, first served based on payment)

 

How to Register:
Please fill out the Google Form (link in the profile).

 

Fee & Location:

  • Fee: 30,000 KRW
  • Location: WeSA Office, Park Tower Apt. Office Building, 1107, 67 Seobinggo-ro, Yongsan-gu, Seoul
    The workshop is currently fully booked. If you’d like to join the waiting list, please submit the Google Form, and we will contact you if a spot opens up.
    Registration closes based on payment order, not the submission order of the Google Form.
    You will receive a confirmation email once your participation is confirmed.

 

Refund Policy:
Refund available until March 23, 11:59 PM

 

Additional Information:
The workshop will be conducted in a lecture format.
You may bring a laptop for hands-on practice or simply attend the lecture.
If you wish to participate in the practice session, please prepare the following in advance:

  1. Computer with the following specifications:
  • Windows 10 64-bit, Quad-core Intel or AMD, 2.5 GHz or higher, 8GB RAM
  • macOS Big Sur, Quad-core Intel, 2.5 GHz or higher, 8GB RAM
  • Linux Ubuntu 18.04, Quad-core Intel or AMD, 2.5 GHz or higher, 32GB RAM
  1. Install Unreal Engine (https://www.unrealengine.com/en-US/download)
  2. Three-button mouse
  3. Earphones or headphones

 

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