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Academy / Workshop
#012 WeSA Workshop [봄날의 사과를 좋아하세요?]
#012 WeSA Workshop [Do you like the apples of spring?]

개요:

Mac은 오랜 기간 예술가를 위한 컴퓨터로 여겨져 왔다. 그리고 macOS에서 동작하는 많은 훌륭한 툴들은 예술작품을 창작하는 멋진 도구 역할을 해왔다. 이번 워크샵에서는 macOS를 구성하는 여러 레이어 중 2D 및 3D 그래픽, 애니메이션, 이미지 효과, 전문가 수준의 오디오 및 비디오 기능을 제공하는 미디어 레이어를 집중적으로 살펴본다. macOS/iOS 는 미디어를 다루기 위해 어떤 기능을 제공하고 있으며 여러분들이 즐겨 사용하는 어플리케이션은 그 기능을 어떻게, 어느 정도로 활용하고 있는지. 개념을 살펴 보고 코드를 작성하며 본인만의 간단한, 하지만 고유한 미디어 어플리케이션을 만들어본다. 

 

 

강사소개: 

박성민은 대한민국에서 활동하는 전자음악 뮤지션으로, 라이브코딩 기반의 퍼포먼스 작업을 하고 있다. 테크놀로지를 즐겨 사용하고, 프로그래밍을 활용한 예술 창작 전반에 깊은 관심을 가진 반면, 작품 자체는 항상 팝(POP)적인 감각과 감성을 유지하려 노력하고 있다. 현대자동차 제로원 크리에이터, 국립아시아 문화전당 레지던시 및 WeSA 페스티벌등의 플랫폼에서 작품을 발표했으며 WeSA 아카데미에서 슈퍼콜라이더, 파이썬, C/C++ 프로그래밍 강의를 진행하고 있다.

Overview:

Mac has long been regarded as the computer for artists. Many excellent tools operating on macOS have played a key role as great instruments for creating artworks. In this workshop, we will focus on the media layer of macOS, which provides 2D and 3D graphics, animation, image effects, and professional-grade audio and video features. We will explore the functions that macOS/iOS offers to handle media, and examine how the applications you enjoy using leverage these functions to varying degrees. Through concepts, coding, and creating your own simple but unique media application, you will gain hands-on experience.

 

Instructor Introduction:

Park Seongmin is an electronic music musician active in South Korea, working on live-coding-based performance projects. He enjoys using technology and has a deep interest in creating art through programming, while striving to maintain a pop sensibility and emotional appeal in his works. He has presented his works on platforms such as Hyundai Motor’s Zero One Creator, the National Asia Culture Complex Residency, and the WeSA Festival. He also teaches Supercollider, Python, and C/C++ programming at the WeSA Academy.

내용:

  1. macOS / iOS 기술의 과거, 현재 그리고 미래
  2. Swift / SwiftUI
  3. Audio Programming
  4. Graphics Programming
  5. Other Useful Technologies
  6. Build Application

 

강의 일정:

2024년 5월 25일 토요일 오후 2시부터 6시까지 (쉬는 시간 포함)

 

강의 장소:

WeSA Academy (서울시 마포구 토정로 9길 2, THILA 2층)

 

강의 대상:

  • 예술 창작 도구로서의 애플 기기를 더 잘 이해하고 활용하고 싶은 분
  • 미디어아트를 위한 자신만의 어플리케이션이 필요하고 개발해보고 싶은 분

 

정원: 10명 (수강 인원 미달시 폐강)

 

금액: 10만원

(워크숍 3일 전인 22일 오후 11시 59분 이후에는 환불이 불가 합니다.)

 

수강 신청: 위사 쇼핑몰 (프로필 링크 참고)

 

준비물: 

  1. Mac(macOS v13.5 이상) 혹은 iPad(iOS v16.6 이상) – 최신 OS 권장 
  2. Playgrounds 앱 – 앱스토어에서 다운로드 가능 (https://www.apple.com/kr/swift/playgrounds/)
  3. 이어폰 혹은 헤드폰

Content:

  1. The Past, Present, and Future of macOS / iOS Technologies
  2. Swift / SwiftUI
  3. Audio Programming
  4. Graphics Programming
  5. Other Useful Technologies
  6. Build Application

 

Lecture Schedule:

Saturday, May 25, 2024
2:00 PM to 6:00 PM (including breaks)

 

Lecture Location:

WeSA Academy (2nd floor, THILA, 9 Gil 2, Tojeong-ro, Mapo-gu, Seoul)

 

Target Audience:

  • Those who want to better understand and utilize Apple devices as creative tools for art-making
  • Those who need and wish to develop their own application for media art

 

Capacity: 10 people (Course will be canceled if enrollment is insufficient)

 

Fee: 100,000 KRW
(Refunds are not available after 11:59 PM on Wednesday, May 22)

 

Enrollment: WeSA Shopping Mall (Check profile link)

 

What to Bring:

  1. Mac (macOS v13.5 or later) or iPad (iOS v16.6 or later) – Latest OS recommended
  2. Playgrounds app – Available for download on the App Store (https://www.apple.com/kr/swift/playgrounds/)
  3. Earphones or headphones
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