home
Festival / 2017
WeSA Festival 2017: TRANS HUMAN
WeSA Festival 2017: TRANS HUMAN

Stevie Jonathan Sutanto


Stevie J. Sutanto (b. 1992)는 인도네시아 작곡가/사운드 아티스트로, 그의 작품은 주로 주변 환경의 영향을 받아 그가 경험한 일화에서 받은 인상과 생각을 드러낸다. 그는 학업 마지막 해부터 다른 예술에 관심을 가지기 시작했고, 그로 인해 사운드 외에도 자신을 표현할 수 있는 폭이 넓어졌다.

 

Stevie는 현재 오스트리아 린츠에 거주하며 Kunstuniversität Linz에서 Interface Culture를 공부하고 있다. 그의 작품은 Manila Composers Lab, Pentas Musik UPH, Yogyakarta Contemporary Music Festival, Ruang Suara – Frankfurt Lab, Asian Composers League, Pekan Seni Media Bandung, Mindzapp5 experimental/noise affair, Holland Festival, Ars Electronica Festival, Shanghai New Music Week 등 여러 행사에서 공연되었다.

www.steviejsutanto.com

Stevie Jonathan Sutanto


Stevie J. Sutanto (b. 1992) is an Indonesian composer/sound artist whose works are mostly influenced by his surroundings, revealing the impression and thought he encountered from happenings. His interest in other kind of arts emerged since the last year of his study, which then giving him more expanse to express himself, in addition to sound. 

 

Stevie currently resides in Linz, Austria, studying Interface Culture in Kunstuniversität Linz. His works has been performed on several events including Manila Composers Lab, Pentas Musik UPH, Yogyakarta Contemporary Music Festival, Ruang Suara – Frankfurt Lab, Asian Composers League, Pekan Seni Media Bandung, Mindzapp5 experimental/noise affair, Holland Festival, Ars Electronica Festival, and Shanghai New Music Week. 

www.steviejsutanto.com

Junho Jang


작곡가 장준호는 새로운 소리에 대한 철학적 개념을 부여하는 작업을 즐긴다.
어쿠스틱스에서 아직 발견되지 않은 새로운 소리들을 연구하고 있으며, 이를 적극적으로 자신의 작품에 활용한다.


그의 작업으로는,
”(2012오사카ACC초청연주), “Colourful”(2013 fest-M 연주), “Les Fenêtres”(2013 일본 현대 음악 앙상블단체 Alpha 연주), “Obsessive-compulsive act”(fest-M 최우수 연주, 서울국제컴퓨터음악제 2014 초청연주), 아우디디자인챌린지 파이널리스트(2016) 등이 있다. 추계예술대학교 음악대학 작곡과를 졸업했으며, 현재 한국예술종합학교 음악테크놀로지과에 재학중이다.

Junho Jang


Composer Jang Jun-ho enjoys the work of giving philosophical concepts to new sounds. He studies new sounds that have not yet been discovered in acoustics and actively utilizes them in his works.

 

His works include “돌” (2012 Osaka ACC Invitational Performance), “Colourful” (2013 fest-M Performance), “Les Fenêtres” (2013 Japanese Contemporary Music Ensemble Alpha Performance), “Obsessive-compulsive act” (Best Performance at fest-M, Invited Performance at Seoul International Computer Music Festival 2014), Audi Design Challenge Finalist (2016), etc. He graduated from the Department of Composition at Chugye University for the Arts and is currently enrolled in the Department of Music Technology at Korea National University of Arts.

Sabina Hyoju Ahn


유기적인 데이터를 소리나 빛 또는 다른 감각 기관으로 바꾸는 작업에 초점을 두고 있다. 자연에 존재하지만 눈으로는 보이지 않는 숨겨 진 패턴이나, 규칙등을 찾는 것에 흥미가 많고 죽음과 생명, 에너지의 순환과 다양한 변환에 대해 관심이 많다. Piksel Festival(노르웨 이), Transmediale(독일), Lab30(독일), Mediamatic(네덜란드), Athens Digital Arts Festival(그리스), 닻올림(대한민국), 서 울문화재단 MAP2016(대한민국) 등에 참여하였고, 최근 NIME 2017에서 Best Sound Performance를 수상하였다. 현재는 국립 아시아문화전당 방문창작자 프로그램에 참여중이다.

 

www.sabinaahn.com

Sabina Hyoju Ahn


Sabina Hyoju Ahn is an artist who works with various media, sound and organic materials. Her research in- volves finding hidden rules and patterns in natural elements and translating it into different shapes of percep- tual experiences. Her works have been shown in various places including Piksel festival, Transmediale Vor- spiel(DE), Mediamatic(NL), Athens Digital Arts Festival(GR), Mata festival(US), AMRO(AT), Lab 30(DE), Mullae Seoul Art Space(KR), ACT Festival(KR). Recently, she has been awarded NIME (New Interface for Musical Expression 2017) Best Sound Performance and currently participating residency program in Asia Culture Cen- tre in Gwangju, South Korea.

 

www.sabinaahn.com

Sebastian Löbbers X Yeonsoo Do


Sebastian Löbbers는 클래식과 재즈 피아노 연주 분야에서 경력을 쌓은 독일 음악가, 작곡가, 디지털 아티스트이다. 그는 프랑크푸르트의 Dr. Hoch’s Conservatory에 다녔고 나중에 뮌헨 공과대학에서 음악 기술과 전기 공학을 전공했다. 그는 University of West London에서 음악 기술 학사 학위를, Goldsmiths, University of London에서 소닉 아트 석사 학위를 취득했다. 그는 유럽과 남미를 순회한 바이에른 블랙 메탈 밴드 Waldwind의 피아니스트이자 기타리스트였으며, 그의 현재 작업은 대화형 및 알고리즘 디지털 아트에 초점을 맞춘 음악 컴퓨팅과 시청각적 관계를 탐구한다.

 

Yeonsoo Do는 한국의 무용수이자 안무가이다. 그녀는 한국 무용을 전공했으며 10세 때부터 예술단 “The Little Angels”와 함께 국내외에서 공연을 해오고있다. 그녀는 중등 교육을 마친 선화예술학교를 졸업했고 이화여자대학교에서 무용 학사 학위를 취득했다. 현재 그녀는 런던의 트리니티 라반 음악원에서 MFA 안무를 공부하고 있으며, 그녀의 레퍼토리에는 발레, 현대 무용, 한국 무용, 힙합, 연기가 있다. 그녀는 현대 무용과 한국 무용의 조합에 중점을 두고 있다. 그녀의 작품은 종종 음악가 및 다른 아티스트와의 광범위한 협업을 포함한다.

www.sebastianlobbers.art
https://www.facebook.com/ydancekcon/

Sebastian Löbbers X Yeonsoo Do


Sebastian Löbbers is a German musician, composer and digital artist with a background in classical and jazz piano performance. He attended the Dr. Hoch’s Conservatory in Frankfurt and later studied Music Technology and Electrical Engineering at the Technical University in Munich. He holds a BA in Music Technology from the University of West London and a MMus in Sonic Arts at Goldsmiths, University of London. He was the pianist and guitarist for Bavarian black metal band Waldwind, which toured through Europe and South America. His current work explores music computing and audio- visual relationships with a focus on interactive and algorithmic digital art. 

Yeonsoo Do is a South Korean dancer and choreographer. She has a background in Korean dance and performed domestically and internationally with the art company “The Little Angels” since the age of 10. She graduated from Sunhwa Art School where she completed her secondary school education, and holds a BA in dance from Ewha Woman’s University. Currently, she is studying MFA Choreography at Trinity Laban Conservatoire in London. Her repertoire includes ballet, contemporary dance, Korean dance, hip hop, and acting. Her focus lies on the combination of contemporary and Korean dance. Her pieces often involve extensive collaboration with musicians and other artists. 

www.sebastianlobbers.art
https://www.facebook.com/ydancekcon/

SCHNITT


SCHNITT는 Amelie Duchow와 Marco Monfardini가 전자 음악과 시각 예술에 대한 공통의 관심사에서 영감을 얻어 만든 예술적 협업이다. 두 아티스트의 개별적인 비전과 스타일은 SCHNITT를 독특한 표현 형태로 이끈다.
이 듀오는 음악, 예술, 과학 사이의 전환 영역에서 작업하며 오디오와 비디오의 일관성에 초점을 맞춘 프로젝트에 집중한다.

자체 전문/혁신적 소프트웨어와 전자 장치를 개발하여 SCHNITT는 복잡한 사이트별 오디오/비디오 설치 및 라이브 공연을 제작할 수 있다. 추상적 미디어 소재를 사용하고 아티스트의 기술에 대한 개별적인 인식을 결합하여 작품의 형태와 개념 간의 균형을 구축한다.

2007년 SCHNITT는 스위스 레이블 Invisible Recordings/IT’S에서 첫 번째 12인치 LP를 발매한 후, 컴필레이션 “Snob Night” – CD(Video-Rai/Rai Trade)와 컴필레이션 “Minimalismo Italiano” – CD(Registrazioni Italiane)를 발매했다. 2008년 Amelie Duchow와 Marco Monfardini는 40분 분량의 비디오 루프를 기반으로 한 설치 및 퍼포먼스인 Airloop 1.0을 공동으로 구현했다. 2010년 SCHNITT는 DVD와 12인치 LP로 출시된 작곡 방법으로서의 동기성에 초점을 맞춘 오디오/비디오 프로젝트인 SYNCHROPATH를 발표했다. SCHNITT는 SYNCHROPATH를 통해 캐나다의 Elektra Festival, 네덜란드의 Gogbot Festival, 독일의 Blurred Edges, 폴란드의 Open Source Festival, 이탈리아의 Robot Festival 등 여러 국제 음악/뉴미디어 페스티벌에 참여했다.

 

같은 해에 그들은 오디오 비주얼 아티스트 Sync를 위한 플랫폼을 출시했으며, 새로운 형태의 비디오와 사운드로 표현된 개념을 통해 음악적 경험을 확대하는 데 중점을 두었다. 2011년 밀라노의 Grattacielo Pirelli에서 조명 설치물 GROWING BY NUMBERS의 개막을 위해 이 듀오는 현장 특정 음향화와 함께 이벤트를 동반한다. SCHNITT는 독일의 ePhil 페스티벌에서 시각적 기억에 초점을 맞춘 프로젝트인 오디오 비디오 라이브 퍼포먼스 MEMORY CODE를 선보인다.

 

2017년에는 이탈리아 현대 미술관 Centro Pecci의 재개관을 위해 MEMORY CODE의 새 버전을 선보인다.
캐나다 레이블 Yatra arts에서 SCHNITT는 2017년 10월에 Minim_50hz의 리믹스를 발매한다.

www.schnitt.it

SCHNITT


SCHNITT is an artistic collaboration between Amelie Duchow and Marco Monfardini evoked from the common interest in electronic music and visual art. The individual visions and styles from the two artists lead to SCHNITT in a unique form of expression. The duo works in the transitional area between music, art and science focusing with their projects on the coherence between audio and video.

 

The development of their own specialized/innovative software and electronic devices, allows SCHNITT to create complex site specific audio /video installations and live performances.
Their use of abstract media material combined with the artists individualistic perception towards tecnology, builds the balance between form and concept of their works.

 

In 2007 SCHNITT releases their first 12” LP for the swiss label Invisible Recordings/IT’S, followed by the compilation “Snob Night” – CD (Video-Rai/Rai Trade) and at the compilation “Minimalismo Italiano” – CD (Registrazioni Italiane). In 2008 Amelie Duchow and Marco Monfardini collaborate on the realisation of Airloop 1.0 an installation and performance based on a video loop of 40 minutes. In 2010 SCHNITT presents SYNCHROPATH an audio/video project focused on a synchronism as a method of composing, released on DVD and 12” LP. With SYNCHROPATH, SCHNITT participates at several international music/new media festivals as the Elektra Festival/ Canada, Gogbot Festival/ Holland, Blurred Edges/Germany, Open Source Festival/Poland, Robot Festival/Italy.

 

In the same year they launch the platform for audio visual artists Sync, with the focus to enlarge musical experience through concepts expressed in new forms of video and sound. For the opening of the lighting installation GROWING BY NUMBERS in 2011 at the Grattacielo Pirelli in Milan, the duo accompanies the event with a site specific sonorisation. SCHNITT presents the audio video live performance MEMORY CODE a project focusing on the visual memory during the festival ePhil in Germany. 

 

In 2017 a new version of MEMORY CODE is presented in behalf of the reopening of the italian museum for contemporary art Centro Pecci. On the canadian label Yatra arts SCHNITT releases in October 2017 a remix for Minim_50hz.

www.schnitt.it

JULIAN SCORDATO


JULIAN SCORDATO는 이탈리아 베니스 음악원에서 작곡(BA)과 전자음악(MA)을 전공했다. 그는 바르셀로나 대학교에서 사운드 아트 석사 학위를 취득했다. Arazzi Laptop Ensemble의 공동 창립 멤버이자 파도바 음악원의 사운드 및 음악 처리 연구실 연구원인 그는 현재 브레시아 음악원에서 전자음악 교수로 재직하고 있다. 저자이자 연사인 Scordato는 제5회 컴퓨팅, 커뮤니케이션, 미학 및 X 컨퍼런스, 제21회 전자예술 국제 심포지엄, 제1회 유럽 사운드 연구 협회 컨퍼런스, 제8회 사운드 및 음악 컴퓨팅 컨퍼런스, 제19회 음악 정보 콜로키엄을 포함한 컨퍼런스 및 세미나에서 대화형 퍼포먼스 시스템 및 알고리즘 작곡과 관련된 결과를 발표했다. 수상 경력에 빛나는 그의 전자음향 및 시청각 작품은 100개가 넘는 축제와 기관에서 공연되고 전시되었다. 여기에는 베니스 비엔날레, 런던 현대미술관, 바르셀로나 현대문화센터, 프라하 퍼포먼스 디자인 앤 스페이스 4년차, 리우데자네이루의 Instituto Cervantes, 로마의 EMUfest, 위트레흐트의 Gaudeamus Music Week, 발렌시아의 Punto de Encuentro 음악제, 벨파스트의 Sonorities Festival, 부르주의 Art & Science Days, 코치-무지리스 비엔날레, 스탠포드의 컴퓨터 음악 및 음향 연구 센터, 멕시코시티의 Muestra de Música Electroacústica MUSLAB, 아테네의 Contemporary Music Research Center, 상파울루의 Electronic Language International Festival, 뉴욕시 전자음향 음악제 등이 있다. 그의 음악은 RAI Radio3, NAISA Webcast, RadioCemat, Radio Papesse, Radio UNAM, RadioCona, Radiophrenia, Ràdio Gràcia 및 Radio Círculo를 통해 방송되었다. 그의 악보는 Ars Publica와 Taukay Edizioni Musicali에서 출판되었다.

www.julianscordato.com

JULIAN SCORDATO


JULIAN SCORDATO studied Composition (BA) and Electronic Music (MA) at the Conservatory of Venice, Italy. He completed a Master’s Degree in Sound Art at the University of Barcelona. Co-founding member of the Arazzi Laptop Ensemble, research assistant for the Sound and Music Processing Lab at the Conservatory of Padua, he currently works as a professor of Electronic Music at the Conservatory of Brescia. As an author and speaker, Scordato has presented results related to interactive performance systems and algorithmic composition in the context of conferences and seminars, including the 5th Conference on Computation, Communication, Aesthetics and X, the 21st International Symposium on Electronic Art, the 1st Conference of the European Sound Studies Association, the 8th Sound and Music Computing Conference, and the 19th Colloquium on Music Informatics. His award-winning electroacoustic and audiovisual works have been performed and exhibited in over 100 festivals and institutions. Among these are Venice Biennale, Institute of Contemporary Arts (London), Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, Prague Quadrennial of Performance Design and Space, Instituto Cervantes (Rio de Janeiro), EMUfest (Rome), Gaudeamus Music Week (Utrecht), Festival de Música Electroacústica Punto de Encuentro (Valencia), Sonorities Festival (Belfast), Seoul International Computer Music Festival, Art & Science Days (Bourges), Kochi-Muziris Biennale, Center for Computer Research in Music and Acoustics (Stanford), Muestra de Música Electroacústica MUSLAB (Mexico City), Contemporary Music Research Center (Athens), Electronic Language International Festival (São Paulo), and New York City Electroacoustic Music Festival. His music has been broadcast by RAI Radio3, NAISA Webcast, RadioCemat, Radio Papesse, Radio UNAM, RadioCona, Radiophrenia, Ràdio Gràcia, and Radio Círculo. His scores have been published by Ars Publica and Taukay Edizioni Musicali.

www.julianscordato.com

Jinwoo Jung


감각이자 작업의 도구로서 소리에 깊은 관심을 갖고 연구하고 있습니다. 현재 홍익대학교 판화전공으로 졸업을 앞두고 있습니다. 

Jinwoo Jung


I have a deep interest in sound as a sense and a tool for work, and I am currently studying it. I am currently studying printmaking at Hongik University and am about to graduate.

GAZAEBAL


미디어 아티스트 이진원은 비쥬얼 퍼포먼스 팀 태싯그룹의 핵심 멤버로서 다양한 예술활동을 펼치고 있다. 이진원은 미국에서 엔지니어로서 음악활동을 시작해 본조비, 레이지 어게인스트 머신, 자넷잭슨, 우탱클랜등의 음반작업에 참여했다. 귀국 후 가재발이라는 이름으로 테크노 뮤지션으로 데뷔해 한국인으로는 최초로 영국 테크노 차트 1위를 차지했으며, 이색적인 가요 프로젝트 ‘바나나걸’을 발표해 가요계의 주목을 받았다. 2005년 미디어 아티스트로 전향한 이진원은 광주 비엔날레, 오버뮤직(@백남준 아트센터), 렉쳐 퍼포먼스(@아트센터 나비)등에 참여해 왕성한 활동을 펼쳐왔다. 2008년 컴퓨터음악 작곡가 장재호와 ‘태싯그룹’을 결성해 음악계와 미술계를 아우르는 독창적인 작품 활동으로 주목을 받고 있다.

 

tacit.kr

GAZAEBAL


“Tacit Group” is a 2 member collective team and Jinwon Lee has been representative since the beginning. Jinwon Lee is a computer music composer and media artist while he is more a well-known techno musician in Korea since early 90s. He participated in both visual art exhibitions and electro-acoustic music performances.

 

tacit.kr

840px